گفتمان‌های هنر اسلامی مدرن اثر محمدرضا مریدی برگزیده شد

گفتمان‌های هنر اسلامی مدرن اثر محمدرضا مریدی برگزیده شد دیدگاهتان را بنویسید

در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، محمدرضا مریدی برای طرح پژوهشی «گفتمان هنر اسلامی مدرن: مطالعه جامعه‌شناختی هنر مدرن و معاصر سرزمین‌های اسلامی» که به تازگی توسط مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) منتشر شده است، برگزیده دوم بزرگسال در گروه «مطالعات هنر و زیبایی» شناخته شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فارابی با حضور شماری از مسئولان و شخصیت‌های علمی حوزه علوم انسانی برای تقدیر از برترین تحقیق‌ها و شخصیت‌های اثرگذار این حوزه، دوشنبه ۱۹ تیرماه در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

در این دوره به طور کلی ۵۰ جایزه در دو بخش ملی و بین‌المللی اعطا ‌شد؛ در بخش ملی و در دسته‌بندی بزرگسال (محققان بالای ۳۵ سال) ۱۳ اثر انتخاب شدند؛ در این بخش برگزیده اول انتخاب نشده است، ۵ اثر برگزیده دوم، ۴ اثر برگزیده سوم و ۴ اثر شایسته تقدیر شناخته شدند که از آن میان محمدرضا مریدی برای طرح پژوهشی «گفتمان هنر اسلامی مدرن: مطالعه جامعه‌شناختی هنر مدرن و معاصر سرزمین‌های اسلامی» که به تازگی توسط انتشارات فرهنگستان هنر منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته در گروه «مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی» یکی از ۵ اثر برگزیده دوم در دسته‌بندی محققان بزرگسال شد.

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک به این پژوهشگر، آرزوی سلامتی و موفقیت روز‌افزون وی را از پروردگار متعال خواستار است.

گفتمان‌های هنر اسلامی مدرن ؛ مطالعه جامعه‌شناختی هنر مدرن و معاصر در سرزمین‌های اسلامی

Availability:

93 در انبار


محمدرضا مریدی

4,000,000 ریال

93 در انبار

در این کتاب به تحولات تاریخی هنر در ایران، ترکیه، مصر، عراق و دیگر کشورهای عربی در طول قرن بیستم می‌پردازیم. با در پیش گرفتن تحلیل گفتمان زمینه‌های سیاسی و اجتماعی در کشورهای اسلامی/شرقی/مستعمراتی/پیرامونی را مطالعه خواهیم کرد که بر تجربه هنرمندان مدرن و معاصر تأثیر گذاشته‌اند. در این پژوهش شرح خواهیم داد که در بستر تحولات اجتماعی تجربه‌های متنوع از مدرنیته به دست آمده و گونه‌های متنوع از پیوند هنر اسلامی و هنر مدرن شکل گرفته است.

شناسه محصول: 552 دسته:

مشخصات کلی

وزن 380 g
شابك

نویسنده

قطع

نوع جلد

تعداد صفحات

وزن

نوبت چاپ

سال چاپ

شمارگان

زبان

ناشر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *