سومین نمایشگاه کتاب و دستاوردهای مراکز فرهنگ‌پژوهی برگزار می‌شود

سومین نمایشگاه کتاب و دستاوردهای مراکز فرهنگ‌پژوهی برگزار می‌شود دیدگاهتان را بنویسید

سومین نمایشگاه کتاب و دستاوردهای پژوهشی مراکز فرهنگ‌پژوهی با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با هدف بهره‌مندی استادان، دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

آخرین دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی حوزه فرهنگ و هنر و نیز تازه‌های کتاب این مراکز به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و با مشارکت مراکز فرهنگ‌پژوهی از ۱۸ آذر تا ۲۳ آذرماه با تخفیف ۳۰ تا ۶۰ درصد (ویژه استادان و دانشجویان) در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان ۱۶ آذر، شماره ۱۶ به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

نخستین دوره این نمایشگاه سال ۱۴۰۰ با عنوان «نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های فرهنگی و هنری»، مصادف با هفته پژوهش در فرهنگستان هنر برگزار شد. هدف این نمایشگاه توجه به «نقش پژوهش‌های فرهنگی در ارتقای محصولات فرهنگی و افزایش سهم آنها در حوزه سیاستگذاری فرهنگی و هنری کشور» بود که به همت «فرهنگستان هنر» و با مشارکت «پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات»، «پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری» و «پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی» انجام شد.

در دومین دوره این رویداد پژوهشی- فرهنگی نیز در سال ۱۴۰۱، تعداد بیشتری از مراکز فرهنگ‌پژوهی کشور با اهدافی همچون «نمایش و معرفی دستاوردهای پژوهشی اعم از تالیف و ترجمه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ارتباطات»، «جذب پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و نخبگان فرهنگی، هنری» و «اطلاع از پژوهش‌های انجام‌شده در مراکز و هم‌‏افزایی بیشتر میان آنها» مشارکت کردند.

در سومین نمایشگاه کتاب و دستاوردهای پژوهشی مراکز فرهنگ‌پژوهی کشور، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی، پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، پژوهشکده زن و خانواده، پژوهشگاه فضای مجازی، پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، فرهنگستان هنر، انتشارات دانشگاه تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) و اداره‌ کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران حضور دارند.

 

دبیرخانه مراکز فرهنگ‌پژوهی کشور در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات مستقر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *