کتاب شیوه های تنظیم آوازهای محلی برای گروه کُر به چاپ رسید دیدگاهتان را بنویسید

کتاب شیوه های تنظیم آوازهای محلی برای گروه کُر به چاپ رسید

 

کتاب ‫«شیوه‌های تنظیم آوازهای محلی برای گروه کُر‫»به تبیین و توصیف دستاوردهای آن‌دسته از آهنگسازان کلاسیک و مدرن اروپای شرقی می‌پردازد که از اواخر قرن نوزدهم به بعد در شکل‌گیری، تثبیت، یا گسترش مکاتب موسیقی سرزمین خود نقش مهمی ایفا کرده‌اند؛ این آهنگسازان عبارت‌اند از: بلا بارتوک، کومیتاس، کارل شیمانوفسکی، کنستانتین میکالایوس چیُورلیونیس، وِلیو تورمیس، ادگار هوانسیان، گئورگی واسیلیویچ سویریدف، و یرواند یرکانیان. برخلاف تنظیم‌های سنتی آوازهای محلی برای کُر، در آثار این آهنگسازان تمامی مفاهیم موسیقایی همانند هارمونی، ریتم، پُلی‌فونی، ساختار فرمی و بافت موسیقایی در خدمت تجلی نوین آواز محلی به کار گرفته شده است‫. شیوه‌های بدیع این آهنگسازان در تنظیم آوازها، تابلوهای موسیقایی بی‌مانندی آفریده و الگوهای آموزشی ارزشمندی ترسیم کرده است.
این کتاب برای آهنگسازان، رهبران کُر، دانشجویان موسیقی، و پژوهشگران حوزه‌های موسیقی کُرال و محلی نوشته شده و نویسنده امیدوار است که در شناخت فنون کُرال‌نویسی و گسترش «تنظیم آوازهای محلی ایرانی» مؤثر واقع گردد‫.
کتابِ «شیوه‌های تنظیم‌ آوازهای محلی برای گروه کُر» ،در ۹۶ صفحه و به قیمت ۲۰۰،۰۰۰ ریال، منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۰، کتابفروشی مؤسسۀ متن فرهنگستان هنر، مراجعه و یا از طریق همین سامانه نسبت به خرید اینترنتی این کتاب اقدام نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *