هنرهای تجسمی

کتاب حسین طاهرزاده بهزاد به چاپ رسيد دیدگاهتان را بنویسید

کتاب حسین طاهرزاده بهزاد ذیل پژوهش در احوال و آثار طاهرزاده لاجرم به دو مقوله مهم همسو با عملکرد او نیز می‌پردازد: یکی پیدایش، فراز و فرود و جایگاه «مدرسه صنایع قدیمه» یا همان «هنرستان عالی هنرهای ملّی»، که بنیان‌گذار و مدیر آن طاهرزاده بود؛ و دیگری کنکاش در چند و چون هنر نگارگری معاصر و تجدید حیات آن که در این راستا نیز طاهرزاده تعیین‌کننده‌ترین نقش را داشت.

در دو دهۀ اخیر تلاش‌های ارجمندی برای تحلیل تاریخ هنر و نقاشی معاصر صورت گرفته و کتاب‌ها و مقالات مفید بسیاری انتشار یافته است؛ اما منظر عمده این پژوهش‌ها معطوف به گرایش‌های مدرنیستی در هنر بوده و مؤلفان کمتر به حوزه هنرهای سنتی به‌ویژه هنر نگارگری پرداخته‌اند. نگارنده به عنوان معلم تاریخ هنر، خلأ چنین مباحثی را در منابع موجود احساس می‌کردم و این نوشتار تلاشی برای جبران‌ بخشی از این کاستی‌هاست. امید که روشنگر زوایایی از تاریخ نقاشی ایران در سرآغاز سده اخیر بوده به‌ویژه تصویر دقیقی از احوال و آثار حسین طاهرزاده بهزاد به دست دهد.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب ارزشمند می‌توانند با مراجعه به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۰، کتاب‌فروشی انتشارات فرهنگستان هنر، و یا همين وبگاه مؤسسه متن اقدام کنند.

حسین طاهرزاده بهزاد


علی اصفر میرزایی مهر

 

کتاب حسین طاهرزاده بهزاد ذیل پژوهش در احوال و آثار طاهرزاده لاجرم به دو مقوله مهم همسو با عملکرد او نیز می‌پردازد:

یکی پیدایش، فراز و فرود و جایگاه «مدرسه صنایع قدیمه» یا همان «هنرستان عالی هنرهای ملّی»، که بنیان‌گذار و مدیر آن طاهرزاده بود؛ و دیگری کنکاش در چند و چون هنر نگارگری معاصر و تجدید حیات آن که در این راستا نیز طاهرزاده تعیین‌کننده‌ترین نقش را داشت

3,300,000 ریال

کتاب حسین طاهرزاده بهزاد ذیل پژوهش در احوال و آثار طاهرزاده لاجرم به دو مقوله مهم همسو با عملکرد او نیز می‌پردازد:

یکی پیدایش، فراز و فرود و جایگاه «مدرسه صنایع قدیمه» یا همان «هنرستان عالی هنرهای ملّی»، که بنیان‌گذار و مدیر آن طاهرزاده بود؛

و دیگری کنکاش در چند و چون هنر نگارگری معاصر و تجدید حیات آن که در این راستا نیز طاهرزاده تعیین‌کننده‌ترین نقش را داشت.

در دو دهۀ اخیر تلاش‌های ارجمندی برای تحلیل تاریخ هنر و نقاشی معاصر صورت گرفته و کتاب‌ها و مقالات مفید بسیاری انتشار یافته است؛

اما منظر عمده این پژوهش‌ها معطوف به گرایش‌های مدرنیستی در هنر بوده و مؤلفان کمتر به حوزه هنرهای سنتی به‌ویژه هنر نگارگری پرداخته‌اند.

نگارنده به عنوان معلم تاریخ هنر، خلأ چنین مباحثی را در منابع موجود احساس می‌کردم و این نوشتار (حسین طاهرزاده بهزاد) تلاشی برای جبران‌ بخشی از این کاستی‌هاست.

امید که روشنگر زوایایی از تاریخ نقاشی ایران در سرآغاز سده اخیر بوده به‌ویژه تصویر دقیقی از احوال و آثار حسین طاهرزاده بهزاد به دست دهد.

شناسه محصول: 545 دسته:

مشخصات کلی

وزن 837 g
شابك

نویسنده

قطع

نوع جلد

تعداد صفحات

وزن

نوبت چاپ

سال چاپ

شمارگان

زبان

ناشر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *