کتاب اندیشیدن با هنر، بازاندیشی انتقادی فرهنگ امروز ایران به چاپ رسيد

کتاب اندیشیدن با هنر، بازاندیشی انتقادی فرهنگ امروز ایران به چاپ رسيد دیدگاهتان را بنویسید

کتاب اندیشیدن با هنر، حاصل گفتارها، سخنرانی‌ها و یادداشت‌های نعمت‌الله فاضلی، استاد بازنشسته پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است که در طول زمان در فضای مجازی جمع‌آوری، ویراسته و منتشر شده است.

در مقدمه این اثر آمده است:

«اندیشیدن با هنر» «تحلیل فرهنگی» است، تحلیلی از جامعه و فرهنگ امروز ایران، تحلیلی از موقعیت اکنون ما از راه ارزیابی برخی قلمروها و آثار هنری.

«اندیشیدن با هنر» صحبت کردن دربارۀ هنرهاست، آن‌گونه که در حوزۀ عمومی به این هنرها می‌‌‌پردازند، نه آن‌گونه که منتقدان دانشگاهی بر اساس نقد نظریه‌محور و مطابق نظریه‌های نشانه‌شناسی، ساختارگرایی، نوتاریخی‌گری، پسااستعماری یا صورت‌گرایی و دیگر نظریه‌ها آثار و متون هنری و ادبی را نقد می‌کنند.

«اندیشیدن با هنر»، بخشی از تقلاهای فکری یک معلم دانشگاه است در حوزۀ عمومی ایران در دهۀ اخیر، دهۀ پایانی سدۀ چهاردهم هجری شمسی. این گفتارها برای این ارائه نشدند که روزی کتاب شوند، آنها محصول موقعیتی معین بودند و در پاسخ به آن موقعیت، به ‌صورت زنده و پراکنده در فضایی گفت‌وگویی میان جمع پرشماری از افراد با ویژگی‌ها و رشته‌های تحصیلی مختلف ارائه شدند و شکل گرفتند.

«اندیشیدن با هنر» در فضای دیجیتالی شدۀ جامعۀ ایران شکل گرفت.

انتشارات فرهنگستان هنر این کتاب را در پانزده فصل، با شمارگان ۵۰۰ نسخه، در ۳۱۳ صفحه، و با بهای ۲۴۵هزار تومان، منتشر کرده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب ارزشمند می‌توانند با مراجعه به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۰، کتاب‌فروشی انتشارات فرهنگستان هنر، و یا همين وبگاه مؤسسه متن اقدام کنند.

اندیشیدن با هنر، بازاندیشی انتقادی فرهنگ امروز ایران


نعمت اله فاضلی

2,450,000 ریال

«اندیشیدن با هنر» «تحلیل فرهنگی» است، تحلیلی از جامعه و فرهنگ امروز ایران، تحلیلی از موقعیت اکنون ما از راه ارزیابی برخی قلمروها و آثار هنری. «اندیشیدن با هنر» صحبت کردن دربارۀ هنرهاست، آن‌گونه که در حوزۀ عمومی به این هنرها می‌‌‌پردازند، نه آن‌گونه که منتقدان دانشگاهی بر اساس نقد نظریه‌محور و مطابق نظریه‌های نشانه‌شناسی، ساختارگرایی، نوتاریخی‌گری، پسااستعماری یا صورت‌گرایی و دیگر نظریه‌ها آثار و متون هنری و ادبی را نقد می‌کنند. «اندیشیدن با هنر»، بخشی از تقلاهای فکری یک معلم دانشگاه است در حوزۀ عمومی ایران در دهۀ اخیر، دهۀ پایانی سدۀ چهاردهم هجری شمسی. این گفتارها برای این ارائه نشدند که روزی کتاب شوند، آنها محصول موقعیتی معین بودند و در پاسخ به آن موقعیت، به ‌صورت زنده و پراکنده در فضایی گفت‌وگویی میان جمع پرشماری از افراد با ویژگی‌ها و رشته‌های تحصیلی مختلف ارائه شدند و شکل گرفتند. «اندیشیدن با هنر» در فضای دیجیتالی شدۀ جامعۀ ایران شکل گرفت.

شناسه محصول: 548 دسته:

مشخصات کلی

وزن 480 g
شابك

نویسنده

قطع

نوع جلد

تعداد صفحات

وزن

نوبت چاپ

سال چاپ

شمارگان

زبان

ناشر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *