گنج سلطان؛ «مجموعه گنجعلی‌خان کرمان»، آثار استاد سلطان‌محمد معماریزدی منتشر شد

گنج سلطان؛ «مجموعه گنجعلی‌خان کرمان»، آثار استاد سلطان‌محمد معماریزدی منتشر شد دیدگاهتان را بنویسید

گنج سلطان؛ «مجموعه گنجعلی‌خان کرمان»، آثار استاد سلطان‌محمد معماریزدی منتشر شد

 

به گزارش روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، مجموعه مقالات همایش «کنکاشی در آثار و احوال معماران ایران‌زمین»، آثار استاد سلطان محمد معمار یزدی، در کتابی با نام گنج سلطان به کوشش مهدی مکی‌نژاد توسط مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن)، منتشر شد.
در مقدمۀ کتاب آمده است: ماهیت و محور اصلی مجموعه گنجعلی‌خان، تجاری و اقتصادی بوده و به این دلیل که کرمان در مسیر جاده تجارت با هند و چین قرار داشته، این مجموعه مورد حمایت کامل گنجعلی‌خان، حاکم کرمان، بوده است. آنچه در مجموعه گنجعلی‌خان خودنمایی می‌کند، امضای طراح و معمار آن است. تاکنون در هیچ بنایی این تعداد امضا با این مضمون دیده نشده و از این نظر نحوه و نوع جایگزینی امضاها، منحصر‌به‌فرد است و در نوع خود جای بحث از منظر اعتبار و عیار معمار دارد.
فرهنگستان هنر به‌منظور شناخت معماران ایران‌زمین، در قالب برنامه‌ای علمی و پژوهشی، در سال ۱۳۹۷ همایشی یک‌روزه در تهران برگزار کرد. حاصل این همایش، یک نمایشگاه و چندین سخنرانی بود که مجموعه مقالات ارائه‌شده در این همایش، در قالب کتابی با عنوان گنج سلطان به چاپ رسیده است.
کتاب گنج سلطان را مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) فرهنگستان هنر به صورت رنگی، در شمارگان هزار نسخه و در ۲۶۲ صفحه و با بهای ۸۰۰،۰۰۰ ریال، منتشر کرده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۰، کتابفروشی مؤسسۀ متن فرهنگستان هنر، مراجعه و یا از طریق همین سامانه نسبت به خرید اینترنتی این کتاب اقدام نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *