کتاب هنر مانوی در مجموعه‌های برلین به چاپ رسيد

کتاب هنر مانوی در مجموعه‌های برلین به چاپ رسيد 2

هنر مانوی فرزند راستین کسی است که ژرف‌نگر بود و به آیندگان می‌اندیشید، مانیِ اندیشمندی که برای آموزش حکمت و اسطوره‌ای پُرشاخ‌وبرگ کلام را به تصویر درآورد؛ نقاش نیک‌ذوقی که از نقش و رنگ و زَر سود جُست تا نشان دهد نه تنها آموزه‌های دینی، بلکه همة متون می‌توانند تصویرگری شوند؛ آنچه پیش از آن بی‌سابقه بود و پس از آن در تاریخ هنر ایران روح دمید.

نگاره‌هایی که با خط خوش آذین شدند تا نشان دهند کلمات نیز می‌توانند نقاشی شوند. ازاین‌رو، کتاب هنر مانوی در مجموعه‌های برلین به‌خوبی نشانگر چیره‌دستی و استادکاری نگارگران، خوشنویسان، نسخه‌پردازان و صحافان مانوی است و از آموزه‌های به تصویر کشیده‌شده سخن می‌گوید.

این کتاب بر گسترش پژوهش‌های ایرانی و میان‌رشته‌ای نیز تأکید می‌کند؛ یعنی پژوهشگرانی که هم مطالعات هنری و هم تاریخی، دینی و زبانی را موضوع تحقیقات خود قرار داده‌اند.

کتاب هنر مانوی را مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) فرهنگستان هنر در قطع رحلی و جلد سخت در شمارگان پانصد نسخه و در ۳۵۲ صفحه و با بهای ۵،۵۰۰،۰۰۰ ریال، منتشر کرده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب ارزشمند می‌توانند با مراجعه به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۰، کتاب‌فروشی انتشارات فرهنگستان هنر، و یا همين وبگاه مؤسسه متن اقدام کنند.

هنر مانوی در مجموعه‌های برلین

Availability:

در انبار موجود نمی باشد


سوزانا گولاچی

5,500,000 ریال

در انبار موجود نمی باشد

هنر مانوی فرزند راستین کسی است که ژرف‌نگر بود و به آیندگان می‌اندیشید، مانیِ اندیشمندی که برای آموزش حکمت و اسطوره‌ای پُرشاخ‌وبرگ کلام را به تصویر درآورد؛ نقاش نیک‌ذوقی که از نقش و رنگ و زَر سود جُست تا نشان دهد نه تنها آموزه‌های دینی، بلکه همة متون می‌توانند تصویرگری شوند؛ آنچه پیش از آن بی‌سابقه بود و پس از آن در تاریخ هنر ایران روح دمید. نگاره‌هایی که با خط خوش آذین شدند تا نشان دهند کلمات نیز می‌توانند نقاشی شوند. ازاین‌رو، کتاب هنر مانوی در مجموعه‌های برلین به‌خوبی نشانگر چیره‌دستی و استادکاری نگارگران، خوشنویسان، نسخه‌پردازان و صحافان مانوی است و از آموزه‌های به تصویر کشیده‌شده سخن می‌گوید. این کتاب بر گسترش پژوهش‌های ایرانی و میان‌رشته‌ای نیز تأکید می‌کند؛ یعنی پژوهشگرانی که هم مطالعات هنری و هم تاریخی، دینی و زبانی را موضوع تحقیقات خود قرار داده‌اند.

شناسه محصول: 550 دسته:

مشخصات کلی

وزن 1180 g
شابك

نویسنده

مترجم

قطع

نوع جلد

تعداد صفحات

وزن

نوبت چاپ

سال چاپ

شمارگان

زبان

ناشر

2 Comments

  1. بی صبرانه منتظر خواندن کتاب هستم.

    محمد افشار
  2. بالاخره چاپ شد، چقدر منتظر این کتاب بودیم.

    علی جمشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *