کتاب هایدگر در قابی دیگر منتشر شد دیدگاهتان را بنویسید

کتاب هایدگر در قابی دیگر منتشر شد

 

کتاب حاضر، از مجموعۀ اندیشمندان معاصر «در قابی دیگر» است که مارتین هایدگر فیلسوف پرآوازۀ قرن بیستم را در قاب هنر و زیبایی‌شناسی می‌نشاند. هایدگر را به نثر دشوار و نفوذناپذیرش و پرسشگری بی‌وقفه از هستی، زندگی هرروزه، تکنولوژی، علم و هنر می‌شناسند. «هایدگر در قابی دیگر» گسترۀ نوشته‌های هایدگر، از معروف‌ترین اثرش هستی و زمان، تا رساله‌های او در باب بازنمود، نسبت انسان و ابزار، تکنولوژی، اثر هنری و زیبایی شناسی را در بر می‌گیرد.
هر فصل کتاب به یک رساله یا بخشی از نوشته‌های او می‌پردازد و گره از ایده های او می‌گشاید تا مناسبت آن‌ها را با هنر امروز و هنرمندان آشکار کند. هر فصل با بریده‌ای از متون هایدگر آغاز می‌شود و «زمینۀ» بحث را به یک اثر هنری، یک هنرمند یا یک تجربۀ هنری خاص می‌گستراند. نزد هایدگر، هنرمند بودن همانا در عالم بودن است و از هستی ما به مثابۀ هستنده، جداناشدنی است. «هایدگر در قابی دیگر»، درخورترین متون فلسفی هایدگر را در خود جای داده است و راه‌های اندیشیدن به هنر و زیبایی‌شناسی را در عصر پسارسانه‌ای، دیجیتال، تکنوکراتیک و پسا انسانی پیش می‌کشد. هایدگر در بند پاسخ به پرسش‌های ما نیست، او می‌خواهد پرسش هایی در باب چیستیِ در عالم بودن در مقابل ما بگذارد. او امید دارد که از رهگذر این توجه به و پرسشگری از پدیدارها بتوانیم از چنگ عادت های همیشگیِ فهم عالم رها شویم، با هستندگان درون عالم مناسباتی نو برقرار کنیم و از پس فهمِ در عالم بودن خود برآییم. بدینسان آنچه او عرضه می‌کند، «راهنمای هنرمندان به عالم» است
کتابِ «هایدگر در قابی دیگر » ،در ۲۶۶ صفحه و قیمت ۲۲۰،۰۰۰ ریال، منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۰، کتابفروشی مؤسسۀ متن فرهنگستان هنر، مراجعه و یا از طریق همین سامانه نسبت به خرید اینترنتی این کتاب اقدام نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *