کتاب نقاشی چینی به چاپ رسيد

کتاب نقاشی چینی ؛ دریافت روح طبیعت با قلم‌مو به چاپ رسيد دیدگاهتان را بنویسید

نقاشی چینی دریافت روح طبیعت باقلم‌مو

نقاشی سنتی چین (نقاشی چینی دریافت روح طبیعت باقلم‌مو) بخش مهمی از تمدن پنج هزار سالۀ آن است. این هنر با قلم‌مو، مرکب، کاغذ برنج یا ابریشم به عنوان ابزار اصلی و خطوط و نقطه به عنوان ساختار، دارای هویتی عمیق و سبک قومی منحصربه‌فردی است.

در قرن بیستم نقاشی چینی در روندی از سنت به سوی مدرنیته گام برداشت که نشان‌دهنده پیچیدگی آن در جذب هنر غربی و برخوردها و آمیختگی هنرهای چینی و غربی بود. تسخیر یا دریافت روح طبیعت با قلم مو کتابی است که رویکرد منحصربه‌فرد جهان نقاشی چینی در طول تاریخ را بررسی می‌کند.

این کتاب با تمرکز بر روابط نزدیک میان هنر نقاشی و فرهنگ چینی، داستان‌های پشت شاهکارها، هنرمندان، و سبک‌های نقاشی را بیان می‌دارد.

چینی‌ها ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید: «از قلب تا بازو، از بازو به دست، از دست تا قلم‌مو و از قلم‌مو تا به کاغذ»؛ این تجسم، مفهومی از بیان هنرمند چینی با رویکردی خودانگیخته و رسا از مفهوم نقاشی به سبک دست آزاد است.

در این سبک هنرمند عناصر بنیادی و نقوش سنتی سبک ادبی را به تصویر می‌کشد. او می‌خواهد از بازنمایی صرف یک سوژه فراتر رود تا با استفاده از حداقل «چی» یا نیروی حیات، آن را به تصویر درآورد.

نقاشی سنتی چینی (نقاشی چینی دریافت روح طبیعت باقلم‌مو) اساساً هنری انتزاعی بود.

اگرچه هیچ نقاشی انتزاعی مطلق چینی در معنای اصلی آن وجود نداشت، اشیاء در نقاشی کپی مستقیم جهان طبیعت با پیروی از اصل پرسپکتیو نبودند، بلکه هماهنگی ترکیبی بین دنیای طبیعت و احساسات انسانی، محصول هماهنگی «طبیعت و انسان» است.

نقاشی چینی دریافت روح طبیعت باقلم‌مو

تصویری که نقاشان چینی می‌خواهند در آثارخود نشان دهند، جلوه‌ای بصری از رنگ‌ها و الگوهایی نبود که همتایان غربی‌شان تمایل داشتند به آن دست یابند. توصیف اشیاء در نقاشی‌های آنها به هیچ وجه دقیق نبود و تعداد کمی به عواملی مانند رنگ‌ها، اصل پرسپکتیو، آناتومی، سطح و اندازه نسبی توجه داشتند.

آنها دوست داشتند به جهانی ذهنی از درک غیرمستقیم اشیاء دست یابند. دنیای طبیعت برای آنها شیئی نبود که بتوانند از آن کپی واقعی بسازند بلکه مجموعه عناصری بود که بتوانند با آن دنیای خودشان را بسازند.

«حداقل ضربه‌های قلم‌مو برای خلق اثری حداکثری». در سبک دست آزاد هیچ طرحی از پیش تهیه نمی‌شود و از هیچ مدلی استفاده نمی‌شود. در عوض، هنرمند با حرکات سریع و شهودی قلم‌مو نقاشی می‌کند که «تصویر ذهنی» او از موضوع را به راحتی به بیننده اثر منتقل می‌کند.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب ارزشمند می‌توانند با مراجعه به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۰، کتاب‌فروشی انتشارات فرهنگستان هنر، و یا همين وبگاه مؤسسه متن اقدام کنند.

نقاشی چینی ؛ دریافت روح طبیعت با قلم‌مو

Availability:

ناموجود


نقاشی چینی دریافت روح طبیعت باقلم‌مو بخش مهمی از تمدن پنج هزار سالۀ آن است. این هنر با قلم‌مو، مرکب، کاغذ برنج یا ابریشم به عنوان ابزار اصلی و خطوط و نقطه به عنوان ساختار، دارای هویتی عمیق و سبک قومی منحصربه‌فردی است.

لین تسه

1,700,000 ریال 1,530,000 ریال

ناموجود

نقاشی چینی دریافت روح طبیعت باقلم‌مو

نقاشی سنتی چین (نقاشی چینی دریافت روح طبیعت باقلم‌مو) بخش مهمی از تمدن پنج هزار سالۀ آن است. این هنر با قلم‌مو، مرکب، کاغذ برنج یا ابریشم به عنوان ابزار اصلی و خطوط و نقطه به عنوان ساختار، دارای هویتی عمیق و سبک قومی منحصربه‌فردی است.

در قرن بیستم نقاشی چینی در روندی از سنت به سوی مدرنیته گام برداشت که نشان‌دهنده پیچیدگی آن در جذب هنر غربی و برخوردها و آمیختگی هنرهای چینی و غربی بود. تسخیر یا دریافت روح طبیعت با قلم مو کتابی است که رویکرد منحصربه‌فرد جهان نقاشی چینی در طول تاریخ را بررسی می‌کند.

این کتاب با تمرکز بر روابط نزدیک میان هنر نقاشی و فرهنگ چینی، داستان‌های پشت شاهکارها، هنرمندان، و سبک‌های نقاشی را بیان می‌دارد.

چینی‌ها ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید: «از قلب تا بازو، از بازو به دست، از دست تا قلم‌مو و از قلم‌مو تا به کاغذ»؛ این تجسم، مفهومی از بیان هنرمند چینی با رویکردی خودانگیخته و رسا از مفهوم نقاشی به سبک دست آزاد است.

در این سبک هنرمند عناصر بنیادی و نقوش سنتی سبک ادبی را به تصویر می‌کشد. او می‌خواهد از بازنمایی صرف یک سوژه فراتر رود تا با استفاده از حداقل «چی» یا نیروی حیات، آن را به تصویر درآورد.

نقاشی سنتی چینی (نقاشی چینی دریافت روح طبیعت باقلم‌مو) اساساً هنری انتزاعی بود.

اگرچه هیچ نقاشی انتزاعی مطلق چینی در معنای اصلی آن وجود نداشت، اشیاء در نقاشی کپی مستقیم جهان طبیعت با پیروی از اصل پرسپکتیو نبودند، بلکه هماهنگی ترکیبی بین دنیای طبیعت و احساسات انسانی، محصول هماهنگی «طبیعت و انسان» است.

نقاشی چینی دریافت روح طبیعت باقلم‌مو

تصویری که نقاشان چینی می‌خواهند در آثارخود نشان دهند، جلوه‌ای بصری از رنگ‌ها و الگوهایی نبود که همتایان غربی‌شان تمایل داشتند به آن دست یابند. توصیف اشیاء در نقاشی‌های آنها به هیچ وجه دقیق نبود و تعداد کمی به عواملی مانند رنگ‌ها، اصل پرسپکتیو، آناتومی، سطح و اندازه نسبی توجه داشتند.

آنها دوست داشتند به جهانی ذهنی از درک غیرمستقیم اشیاء دست یابند. دنیای طبیعت برای آنها شیئی نبود که بتوانند از آن کپی واقعی بسازند بلکه مجموعه عناصری بود که بتوانند با آن دنیای خودشان را بسازند.

«حداقل ضربه‌های قلم‌مو برای خلق اثری حداکثری». در سبک دست آزاد هیچ طرحی از پیش تهیه نمی‌شود و از هیچ مدلی استفاده نمی‌شود. در عوض، هنرمند با حرکات سریع و شهودی قلم‌مو نقاشی می‌کند که «تصویر ذهنی» او از موضوع را به راحتی به بیننده اثر منتقل می‌کند.

شناسه محصول: 542 دسته:

مشخصات کلی

وزن 246 گرم
شابك

نویسنده

مترجم

قطع

نوع جلد

تعداد صفحات

وزن

نوبت چاپ

سال چاپ

شمارگان

زبان

ناشر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *