طی حکمی از سوی رئیس فرهنگستان هنر، سرپرست مؤسسه متن منصوب شد

طی حکمی از سوی رئیس فرهنگستان هنر، سرپرست مؤسسه متن منصوب شد دیدگاهتان را بنویسید

به گزارش روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، بهمن نامورمطلق، رئیس این فرهنگستان، طی حکمی، وحیدرضا قربانی را به سرپرستی مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن)، منصوب کرد.

وحیدرضا قربانی مدیرکلی امور اداری و پشتیبانی فرهنگستان هنر و معاونت اجرایی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.

مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) از جمله مؤسسات زیرمجموعه فرهنگستان هنر است که در راستای وظایف اساسنامه‌ای فرهنگستان هنر، در اواسط سال ۱۳۸۳، با اخذ پروانه نشر کار خود را آغاز کرد. با توجه به کمبود ناشران تخصصی در حوزه هنر و ضرورت گسترش فعالیت‌های انتشارات فرهنگستان هنر، با موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی، مؤسسۀ تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) تأسیس و در سال ۱۳۸۷، اساسنامه آن در شورای هنر تصویب شد.

هدف از تأسیس این مؤسسه تألیف و ترجمه و انتشار کتاب‌ها و نشریات در موضوعات و رویکردهای مختلف هنری ازجمله در حوزه‌های فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی، هنرهای تجسمی، معماری و شهرسازی، ادبیات، کلیات و تاریخ هنر، هنرهای صناعی، هنرهای نمایشی، موسیقی، و مجموعه مقالات بود که در این راستا، این مؤسسه تا ابتدای سال ۱۴۰۰، بیش از ۶۰۴ عنوان كتاب و نشریه را در كنار مجموعه مقالات هنر و دیگر آثار تحقیقی معاونت پژوهشی فرهنگستان چاپ و منتشر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *